Najib Razak / Socio-economy / Umno & Barisan Nasional

1MDB – the attempt to sabotage Malaysia’s economy, financial and banking system

Guess who should be charged for attempting to sabotage the country’s economy, financial and banking system?

Should it be these guys, for making police reports on 1MDB’s wrong doings?

Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan and lawyer Matthias Chang Wen Chieh

Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan and lawyer Matthias Chang Wen Chieh

Or these guys below for (among other things) bypassing BNM rules, for accumulating debts in billions of ringgit (RM50 billion), for siphoning away those billions of ringgit to dodgy and obscure companies (roughly RM28 billion), for not generating enough money from a business model that have failed, or having to sell off national assets just to pay off those debts and lastly, risking our economic strength and financial ratings if we don’t pay those debts:

Najib, Jho Low, Arul and Shahrol

Najib, Jho Low, Arul and Shahrol

One of the persons above was also caught red handed receiving millions of money from a company under his own ministry (he claimed it was also a ‘donation’ from the ‘Arabs’) and bought many luxury items for personal benefit, thus breaking the MACC Act.

So guess who will be charged by the public prosecutor, Apandi Ali?

You need to read these too:

1) PAC members: We never said no wrongdoing, cash went missing

2) PANASSS…. Bahagian Kedua Wawancara Bersama Tony Pua Berkaitan Siasatan PAC Ke Atas 1MDB

3) Isu Aabar BVI Adalah Isu Kehilangan Wang Rakyat RM14 Bilion ! Kenapa Pemimpin Senyap ? Tak Percaya Kepada IPIC ?

4) Cerita Seram 1MDB Baru Nak Mula

5) Signatures That Don’t Lie – How Najib Razak Personally Ran 1MDB

6) Deadly Development In Abu Dhabi For Najib

7) The Swiss AG’s Latest Statement Decoded

8) SERANGAN MAKIN BERTALU-TALU, TAKKAN PANGLIMA PERANG ISLAM DAN PAHLAWAN BUGIS DIAM LAGI?

9) Sekadar Sebuah Refleksi

10) Switzerland Expands 1MDB Investigation

11) 1MDB – Where is the money?

12 thoughts on “1MDB – the attempt to sabotage Malaysia’s economy, financial and banking system

  1. Najib must be awarded with the title “the most thick-skinned PM” of the century. Most other leaders will step down for much less sensational scandal.

    Like

  2. Tangkap je 4 ekor tu. Tah brapa juta dah masuk poket sendiri. Semua dah jadi bodoh sekarang. Cakap dah merepek. Tuhan dah bagi otak mereka masuk tahi. Dah tak masuk akal lagi dah. Tak lama lagi la tu. Kita doakan mereka yang zalim makan duit haram ni semua akan terima balasan secepat mungkin

    Like

    • Betul En. Salim. Harap tuhan tidak jadikan mereka manusia malang yang digelapkan mata hati sampai menghembus nafas terakhir.
      1MDB diwujudkan bukannya untuk niaga pun, semuanya show aje,, tapi yang sebenarkan it is pure financial scam.
      Arab Saudi di jadikan negara transit duit sebab perkakas ni tahu Saudi negara yg selamat yg mana orang luar susah nak masuk nak andaikata nak buat siasat periksa.
      Najib pun tak sangka tembelang boleh pecah.
      Semua yg terlibat patut di hukum dengan seberat beratnya.
      Terlalu rakus.

      Like

    • Bukan 4 ekor En. Salim. Ramai ni, satu lori belum tentu muat. Ingatnya Najib ni memang dia dah biasa buat kerja kerja masa dia menteri lagi. Dulu pun dia ni kaki tabur duit. Boleh katakan ramai, termasuk saya percaya yang dia banyak duit pasal duit pesaka makan tak habis.
      Rupanya kaki kapor.
      Kali ni dia pun tak sangka tembelang boleh pecah. Najib ni bukan macam Mahathir atau Anwar.
      Masuk penjara tak de hal.
      Najib mana sanggup masuk penjara. Bukan pasal dia keluarga bangsawan, pasal dia punya Ayang geli dgn penjara.
      Apa pun mencuri duit rakyat, bukan sikit, melampau lampau, lepas tu sanggup menipu pulak – lambat laun dia akan hidu lah Bamboo River.

      Like

  3. And now it has become ‘1mdb could be victim of fraud’, and on live tv he told all that they dealt directly with Al Qubaisi. But then Al Qubaisi now arrested.

    There are twists and turns, folks. This is not as straight as people might think. With Al Qubaisi and Shahrol in the focus, things are moving. They are never cornered, like you think they are. Probably people would settle for the company got cheated by some Arabs.

    Like

  4. “We have no government armed with power capable of contending with human passions that are unbridled by morality and religion. Avarice, ambition, revenge, or gallantry, would break the strongest cords of our Constitution as a whale goes through a net. Our Constitution was made only for a moral and religious people. It is wholly inadequate to the government of any other.”
    – John Adams, 2nd President of the United States.

    Like

    • Would your kampung folks demand justice and reparation if they found out you had been stealing their chickens and ducks for years, even as you continued to pray with them in the surau?

      Like

    • Nak ‘redha’ macam mana bila Rakyat, termasuk kita berdua, ditipu hidup-hidup. Dia guna Razak Baginda sebagai ‘orang-tengah’ untuk beli kapalselam pun, WANG kita terbazir sebagai komisen. Lepas tu Bank ‘Rakyat’ rugi bagi pinjaman RM30 juta tanpa faedah kepada Deepak Carpet. Sekarang dengan Jho Low pula.
      Inilah legasi Najib. Sampai bila-bila UMNO & BN akan dihantui bahana ‘orang-tengah Najib’. Setiap kali PRU, pembangkang boleh guna ‘legasi-Najib’ sebagai ‘peluru’ untuk memburuk-burukkan UMNO & BN dalam kempen pilihanraya.

      Like

    • Ribut banjir bolehlah redha kot. Ini songlap duit rakyat, dia patut kena redha kalau dia kena hukum. Kalau orang lain curi duit, bukan main lagi dia, nak cari sampai lubang. wallahwaklam.

      Like

  5. Well, the 1MDB & family who are the principal actors and PM who as owner could have stopped all his dodgy business of transforming public debt to private gain, using Goldman Sachs, JP Morga, Wharton, LSE, as pretexts and subverting Vision 2020 and its genius in the process.

    Like

  6. Pingback: 1MDB – the attempt to sabotage Malaysia’s economy, financial and banking system | ajai62

Astound us with your intelligence!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s